Smoothie & Chiapudding Recipe



Det är roligt att testa olika nya recept på smoothies. Min favorit är definitivt den här som jag gjorde idag som bestod mycket av banan, kokosvatten och blåbär. Blåbär brukar jag alltid ha i mina juicer och smoothies, i större eller i mindra mängder, eftersom blåbär innehåller mycket vitaminer och antioxidanter som motverkar hjärt- och kärlsjukdomar. Jag gillar även att toppa min chiapudding med blåbär. Chiapudding är för övrigt ett bra tips på frukost eller mellanmål, jag tycker man håller sig mätt på det hyfsat länge. Jag blandar chiafröna med soyamjölk (skrev fel på översta bilden, men det går att använda havremjölk eller mandelmjölk också!) och ställer in det i kylskåpet. Efter en kvart rör jag runt i glaset för att alla chiafrön inte ska hamna på bottnen. Sedan låter jag det stå under natten så har jag färdig frukost dagen efter. Super enkelt och nyttigt!

On my mind- Vacation

 

Kickstart


Godmorgon! Idag känner jag mig fylld av massa ny energi vilket är sååå härligt. Jag har precis druckit en smoothie gjord på lätt yoghurt, hallon, mango, banan, ingefära och apelsiner. Super fräsch och god! Igår kväll kände jag mig hängig och hade ont i huvudet men idag känns det mycket bättre efter en god natts sömn. Snart ska jag bege mig till gymmet för ett härligt arm- och magpass. 

Förresten är vårt nya badrum nästan färdigt och det blev så fint! Jag bara älskar det maroccoinspirerade golvet. Det lär bli en hel del bilder på det en tid framöver, he he. Ska ta lite fler bilder på det när det är helt klart som jag kan visa er. Nej nu måste jag dra på mig träningskläderna om jag ska komma iväg snart! Talk soon,
 
 
 
1